adventurewithanna

Albóndigas de choco!

2011-10-14 @ 23:51:23

Chocos=Calamar=Bläckfisk
+räkor
+ ägg
+vitlök
+persilja
+salt
+peppar
+paprikakrydda söt ej stark
Mixa till en härlig smoothie! Mums på morgonen!
Lägg i ströbröd/knäckebröd/skorpor. I detta fallet små toastisar!
Rulla smeten till bollar och rulla i mjöl. Stek i olja när den är riktigt het. Räcker att steka dem tills de fått fin färg, om de är råa inuti spelar ingen roll.
Därefter stekte jag hackad:
+Lök
+Vitlök
+purjolök
i olivolja...
Efter de fått färg tillsatte jag:
+hackad tomat
+vitt vin
+grädde
+salt
+peppar
+paprikakrydda söt ej stark
+persilja
Lägg i chocobullarna och låt koka på medelvärme 10 min eller tills de är genomstekta.
Måste säga att det blev FANTASTISKT UNDERBART GODASTE JAG ÄTIT NÅGONSIN GOTT!
Bon Provecho!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: mamma

kan du laga detta till jul!längtar redan.

2011-10-15 @ 20:26:51

Postat av: Anna

Åh! mammis vad duktig du är som kommenterar! Japp får köpa med mig frusen bläckfisk va?? kanske ska lägga till en väska så jag köper med lite gottigt hem till jul? chocosköttbullar istället för julköttbullar???? älskar dig!

2011-10-16 @ 12:05:23


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback