adventurewithanna

Morgonstund!

2011-02-22 @ 10:05:57

Morgonmyset är i fullfart som jag älskar det.
Har ätit scones med min ex-rumskamrats tomatofrito som hans mamma gjort av egenodlade tomater på hans gård i Madrid.
Det är så himla kul att bo med spanjorer därför, kastas rakt in i kulturen. Därför är alla våra skåp fulla av egengjorda sylter, pureer, inlagda paprikor, korvar, egna oliver osv.

Idag är planen att jobba lite, handla och skicka lite presenter hit o var till mina saknade. Ikväll tapas och ska dricka något som inte är ÖL eller Vin. Måste byta ut mina dåliga vanor.

Iaf igår var Helene här, vi lagade quesadillas och såg på Los abrazoz rotos (Brustna omfamningar) av Pedro Almodovar (ett GENI!) Måste ses denna film.




Men extremt rolig/udda/genial/tragisk film!



Jag vid San Nicolas (utsiktsplats) med utsikt mot Alhambra!




Jag och mor min äter tapas på restaurangen där jag jobbade förut.



Lite stadsbilder.



Utsiktsplatsen San Nicolas med flamencomusik och ofta spontandans av gamla tanter.




En liten bild från en regnig kväll i Albayzin i november.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback