adventurewithanna

Relaxiing!

2010-11-14 @ 11:50:34

Hoola! Det blir inget med Los Cahorros idag. Min granne är sjuk (jag också) och mina vänner kunde inte komma. Men det gör inte så mycket, vi kommer åka dit en annan dag.

Men tack vare det kom jag upp tidigt, klockan 9 hoppade jag ur sängen. Det är lite komiskt, kollade min mejl och min granne hade skickat mig ett meddelande. Vi bor alltså typ en meter ifrån varandra, men kommunicerar via emejl haha..

Iallefall hoppade upp, en varm dusch och som jag har längtat efter crepes.
Med min nya stekpanna gjorde jag två stoora pannkakor, helt perfekta ( inte som förra gången då det blev en pannkakssoppa med nutella).

Nu hade jag phiadelphiaost, vaniljsocker i en, den andra phiadelphiaost, honung och mandel. MUMMAAAA!!


Igår efter min sköna löprunda i Alhambras park, en meditativ stund på ett berg där man ser hela Granada, i en rosa dimma, var det fest i min by. Fiesta del barrio. En stor placeta (plaza=torg) där det var fullt med folk, livemusik, spektakel med eld, bongotrummor.

Bor du som jag i Albaicin kommer du snart märka att det finns nog lika många hundar som människor. Så det var en fest för hundarna också...=)=)

Idag blir det slappt, ska se på Beck på spanska nu, väldigt populär här i Granada, samt går du som jag ofta till biblioteket, är det nästan en hel avdelning med svenska böcker, henning mankell, åsa larsson mfl. Coolt!
Sedan blir det middag med mina vänner, äntligen äta något som tillagats i ugn. har ingen, o e sjukt sugen på att byta lägenhet bara pga det. Så det blir pollo al horno, kyckling i ugn, med äppleklyftisar och sallad. O säkert en o annan flaska vin.

Un beeso lleno con queso!



Mina goa vänner från Belgien!




Spektakel i Huerto del Carlos! Grym show.



För att ni ska minnas hur jag ser ut. Precis tonat mitt hår.



Mitt myssovrum! Uff hemska resväska under sängen. Vill ej se dej!!



Mitt fynd på IKEA. Mina belgiska vänner var sjuukt fascinerade över detta fenomen.



Vacker vy på min promenad.

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Th

Vad snygg du är<3

2010-11-20 @ 13:29:58


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback