adventurewithanna

Just för att jag e dum i hövet!

2010-11-21 @ 13:08:53

Har jag blivit sjuk igen. Var ute igår och syndade. (Hombre, man kan inte leva en vecka utan träffa folk!)
Först träffa jag Victoria och Elena på Plaza nueva. O ja Victorias pojkvän också som var halv portuges / halv fransk. Han plugga precis som du SVENNIS till agronom i Belgien.coolt!

Då gick vi till vår favorittapasbar och frossa i albondigas och bocadillos och vin. Näe, inte frossa men gottans va det. Där fungerar det så att första drinkrundan får du en halvdan Tapas, nästa en större och finare och den tredje är såklart den tjusigaste av alla.
Då får man ju såklart prestationsångest och måste nå toppen, som ett spel liksom,
NEXT LEVEL- oxfile typ.

Men jag har faktiskt aldrig kommit till tredje rundan. Inte för jag aldrig druckit mer än 2 öl, men vi byter alltid ställen.
För övrigt hittat en tjusig tapasbar i Plaza de Toros (tjurtorget). Där får man välja som från en menu tapas. Allt möjligt, lamm, calamares, fisk, toastisar, köttspett massa gott. De e lite lyx. Annars brukar man få ta vad som bjuds, men där va de väldans lyxigt.

Iförsig är alla ställen sådana i Almería ( som ligger längre söder och österut.

Ja sedan stack vi till Entresuelo(mellangolvet) med Elenas pojkvän Matteo, fransmännen och några spanjorer. där vi dansa loss, tjööta och hade lajbans.

Men en store fete pusse från eren dejlige jente!!


festivalen i Albaycin min by.



Kolla utsikten!



Väldigt typisk andalusisk tapas. Manchegoost, serranoskinka, världens godaste oliver!!


GUAPO!



Se, i Albayzin finns de nästan mer hundar än människor. Alla ALLA har hund här. Normalt och vanligast är 2 hundar per person/hushåll. Helst stora varghundar eller små ättriga moppsar.

Permalink Allmänt Kommentarer (0) Trackbacks ()


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback