adventurewithanna

Hoola!

2010-11-12 @ 18:50:58

Godmorgon! Vaknade för en timme sedan och nu sitter jag här med mitt kära internet och connectar över hela världen.
Det är lite tragiskt idag. Skulle göra pannkakor med min nya stekpanna från IKEA. Jaha så klart har jag ingen gas. Som tur är har jag pulverkaffe och ett smörgåsjärn.

Igår mina kära vänner. Ja vi börjar i förrgår. Träffade mina söta franska vänner, åt tapas drack öl och sedan vidare till reggaeklubben MAKEBA. Där åt vi clementiner och drack caiprinha och hade sjuukt roligt.
Sedan drog vi vidare till en annan Reggaeclub där vi dansade till klockan 5 på natten. Sedan traskade vi hemåt och slockande kl 6 på morgonen. Så fantastiskt att träffa människor som man känner att man känt sedan 10 år.

Min buss mot Malaga klockan 9, upp klockan 8, i en slags dimma satte jag mig på bussen mot stationen.
Där visar det sig att bussen mot Malaga e full, jag har tur och en passagerare kom försent och förlorade sin plats. Jag sov heela vägen.

Hoppade av i Malaga, en Cafe con leche och una tostada jamon serrano senare är jag smått levande.
Sedan lite H&M som inte finns i Granada, och därefter mot IKEA.

Införskaffade Pepparkakshus, doftljus med vanilj, lingonsylt, sill, pepparkakor och knäckebröd. Väldigt stolt svensk. OCH VitvinsGLÖGG! mumma. När man står där i kassan och spanjorerna bakom Esto q es? Vad är det?
Mostaza! Es dulce y muy rico. Det är senap, den är god och söt. Hade sån lust att bara slänga ur mig. Ja det är svensk Nisses senap!

Åkte bussen in mot centrum, alla gubbar e så trevliga här i Spanien. Jag berättade om mitt liv för en direktör och vi år pepparkakor. Han tycket om dem.

Har grym julstämning här och längtar efter att bygga upp mitt hus. M&M kanske att dekorera med?
Så fort min kamera fungerar igen ska jag lägga upp nya foton. Så länge håll tillgodo med de gamla.

En fet puss till alla som orkar läsa!
Puss puss!



I San Pedro vandrade vi i eftermiddagssolen efter en siesta och bad på en hippiestrand.



Med dessa töser bär det av till Marrueco!



Jag och min nyfunna bror bredvid mig. Den andra någon flane.

Mojacar med 4 chicas y un coche. Bilen blev bucklig.. men vi hade SUPERCOVER!!

Min by!

 



En la terazza una tarde con amigos guitarra y la vista. Preciosa!

Permalink Allmänt Kommentarer (2) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Th

Vad vackert det är anna. Det är jättemycket snö här och det snöar för fullt.

2010-11-20 @ 13:42:48

Postat av: Anna

Hej! Är glad att jag hittat din blogg. Jag åker till Malaga i höst =)

2011-02-01 @ 20:40:06


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback