adventurewithanna

Dags för förändring!

2010-11-20 @ 13:15:43

Jaha, turbulens i mitt huvud. Håller på o friskar mig för fullt. Konstaterat har jag halsfluss och öroninflammation, går på 6 olika tabletter och örondroppar och är på bättringsvägen.

Nu har det dock kommit upp nya planer. Har ganska mkt hemlängtan och vill faktiskt inte fira jul här. Inte för att det inte skulle vara mysigt. Utan brasa, utan tomte, utan högen, utan landet, utan vänner runt omkring, utan stor julgran. Nä, det är för litet och konstigt.

Meeeeen, jul ska ju vara hemma. Trodde jag var en nytänkande människa, oberoende av traditioner.
Tji fick jag!

Jag vill hem, göra knäck, ligga i badkaret och lyssna på Frank Sinatra, se på julkalendern klockan 7 på morgonen, dricka glögg framför brasan, göra snölyktor, rulla köttbullar, krama mina vänner, dricka julkaffe, andas lantluft, titta på stjärnorna i snönatten och åka skridskor.

Men jag är så sjuukt splittrad, tror jag kommer gråta som en gris när jag åker härifrån. Jaaa, nu snackar vi alltså 2 veckor i Sverige, men jag fruktar redan från att lämna mitt älskade Granada.

Och jag vet att det är ett bra tecken på att jag trivs, men mitt hjärta går i bitar bara jag tänker på att sätta mig på ett plan och LÄMNA GRANADA! SÅ jävla fjollig jag är jag vet. O himmel, nu vänder det sig i magen på mig bara att tänka tanken.. Oj, jag vet inte vad som händer, kan man vara kär i en stad? En känsla? Min familj här?

Som tur är ska mina vänner här också återvända till deras hem. MEN FAN! Jag skulle isåfall åka hem till Sverige den 13 dec stanna tills den 7 januari för planen innan tillbaka till Malaga kostar typ 400 euro. A tomar por culo!





VILL FIRA NYÅR HÄÄÄÄÄÄR! FAN! Nyår e ju iförsig skitsam. Inte så noga med det. Men nu har jag fler problem iom denna helomvändning.
Nu måste jag hitta en ny lägenhet, för jag har inte råd att bo ensam längre, både för plånbok och själ. Det kostar för mkt. Vill dela med härliga människor, ha någon att dela mjölk, gas och dusch med.

Älskar min lägenhet så mkt, så mkt. Men det håller inte. Nu när jag förtillfället inte har något jobb heller. Men hur ska jag hitta en bra lägenhet här igen? Så mkt arbete. VAR? Med VEM? HUR? Och hur ska jag transportera alla grejer? Kommer jag få tillbaka min fianza?(deponeringsavgift).
Kan jag lämna min lägenhet med 6 månaders kontrakt? Vad ska jag säga? Ljuga, ja jag är ju bra på att trassla in mig. Vad ska jag göra med mina underbara grannar?
Kan jag säga att jag måste hem och checka mina luftrör? Nä, men shit jag vill ju hem över jul.

Men jag LÄNGTAR REDAN tillbaka till GRANADA. Fattar inget, känner mig olyckligt kär. Ni vet den där hjärtkrossande känslan, vill lägga mig under täcket och lyssna på romantisk sorglig (flamenco med granadiska influenser) musik och gråta över min älskade vän jag lämnat för 2-3 veckor. Hjälp, är jag mänsklig??!! Över en stad????


GRANADA, jag älskar dig!

Huvudanledningarna är:
(skriver för att övertyga mig själv mest)

* Vill byta lägenhet för: vill inte bo själv, jag betalar 3 ggr så mkt än vad jag behöver.
* Måste träffa mina vänner hemma
* Könna kontakt med min hemort
* Åh jag vet att jag gör rätt.
* MEEEEEEEEEEEEEEN MITT HJÄRTA VÄRKER!!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()


Kommentarer

Postat av: Th

Anna, det vore så underbart om du kom hem. Massa julmys! Du kanske skulle bestämma dej när du blir frisk, man blir ju alltid så där labil och känslosam när man är sjuk, haha!

KOOOM HEEEEEM!

2010-11-20 @ 13:38:44


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback