adventurewithanna

LEDIG!!

2009-02-23 @ 18:32:19

Ciao Bello!
Idag har jag jobbat HART som alltid. Restaurangen ar nastan alltid fullsatt och det ar alltid jattemkt att gora. Hade morgonmote idag. Mikrofon o typ 40 pers. Kul! Fick massa applader, borjar vanja mig vid denna stresssituation och tycker de e ejaklligt kul nu!

Sedan fick jag ledigt kvallen for att kunna umgas med mammsen o Rosalill! Dom ar sa gulliga chefen ohans fru. Igar hade vi mote pa restaurangen nu nar jag gatt upp i heltid. Chefen sa att han aldrig haft ett battre Team i retsaurangen.=) E nog for vi trivs valdigt bra ihop alla. Idag borja en ny tjej. Hollanska. Verka kack!

Imorgon e jag ocksa ledig! Sa skooont! Kan verkligen behova det. Idag ska minapolare till Santa Cruz for de e den 3de storsta carnevalen i hela varlden efter Rio o nat mer. Men ja har drabvbbats av en sjuk trakig forskylning sa de blir nog att ligga hemma. eller ja ta de lugnt och ga ut och kaka med De gamla =P

Ska bli sa kul att ga ut och ata sjalv och inte bara titta pa alla andra familjer som har det sa mysigt!
Saknar er dar hemma!
Alskar er allihopa!
Besssitoooooooooooos Anna (Anita som alla har kallar mig :S )

Dia libre

2009-02-17 @ 18:15:43

Hola! Idag ar min lediga dag och jag har bara legat pa stranden med mamma och rosalill! Jattesoft!
Ikvall ska vi till en genuin restaurang mitt pa gatan i en backe i Adeje och ata vitlokskyckling. Det finns bara det dar och det ar darfor den ar sa god och genuin!

Igar var jag pa Sama Sama forst med tva italienska tjejer, Monti och Francesco och sedan drog jag vidare med Koum, en annan italiensk jobbvan och Danielle och Thessa. Igar akte Travis hem! Jattesorgligt och idag Francesco... Sa det ar en sorglig stamning har, men Life is Life.

Sedan hade vi efterfest hos mig och sedan gick jag till mammas lagenhet och sov dar for den e mkt finare an min.
Vakna upp och at en underbar frukost; Serranoskinka, brod, camembertost, kiwi, melon, apelsin, papaya. Mums!

Forovrigt leker livet och jag jobbar numera heltid och jobbet flyter pa som bara den. Trivs som fisken i vattnet. ALSKAR MITT JOBB!
Vi har sa himla kul! Nar det inte ar nagot att gora sa dansar vi och har jattekul!

Har kommer lite bilder av mitt partyliv har pa on!
Nu ska jag ga och kopa Carpaccio och plocka med mig klader for kvallen och sedan dra till mammas place!
Ciao Bello!!!!!!!!!!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

Hola!

2009-02-11 @ 15:04:32

Hej ho! Tankte skriva en liten uppdatering. Idag jobb igar bakis, idag fest med tjejerna formodligen. Har fatt en liten beundrare i kiosken bredvid min restaurang som ger mig aftonbladet varje dag! Soft!

Asskont vader har idag het het het. Muy bien!
Har bokat hogskoleprov nu och ska gora det i London. Bo hos Aron 26-29 och gora sightseeing i London Oxford Birmingham. Sa ja har bokat biljetter o langtar! London! Soft!

I forrgar traffa jag 2 askskona irlandksa tjejer som ja festa med. Skitroliga. Hoppas dom kommer till min restaurang igen sa vi ka ga ut. Pa lordag ar det alla hjartans dag o da blir de tillstallning pa Chillout. Roda rosor till alla flickor. Sen blir de nog forfest hos mig och sedan Magic!

I LOVE EVRYTHING HERE! MY WORK MY LIFE!
Besitos Anna

Lite bilder o sant!

2009-02-08 @ 15:09:30

Godmorgon! Vaknar sent som vanligt. Har precis atit frukost; avokado, persika, vindruvor, apelsin och espresso med frusen mjolk=P Hopplost kylskap!
Idag ar sondag och tyvarr vakna jag forsent sa jag missa marknaden har i Los Christianos, men det far bli nasta vecka.
Igar vakna jag valdigt sent, satt har vid internet. Sedan gick jag till Sama Sama for att ata lunch, frukost, middag whatever kl 4. Tog en lax och raksallad med creamcheese toast. Godaste salladen ever!
Sedan gick jag for att kopa nya jobbskor, men hamna i min favoritaffar istaller som har de grymmaste billigaste kladerna i hela varlden. Kopte en asgrym vaska och en svart klocka med nitar. Skitgrym!
Sedan traffa jag Monti pa vagen hem. Sakerhetsvakt vid ett hotell. Saa javla het va han. Pressveckade svarta byxor, slips och manliga svarta lackskor. Samt en san dar sakerhetstelefon, haha han o en stor mork swtzzerneger ,, haha.

Sedan blidde jag sen till jobbet sa sprang hela vagen och kom fram helt dyblot.
Men hade varldens roligaste kvall pa jobbet. 5 familjer som jag serverat tidigare kom tillbaka for de gilla min service sa mkt hehhehe. Sa varsta stora brittiska bordet skitsot unge som va radd for mig for ja skoja med att ge han en puss. Sa sprang han o gomde sig for mig. haha sa kul!

Idag jobba jag kvall sa nu ska jag snart hem o stada upp all ol och fimpar som italienarna orskat. Fick ett sms av Fransesco att han glomt sin canguro i min lagenghet. Slog upp det och det betydde kangru :S Okok........

Puss pa er!!

Utsikt

Fransesco

Basta fiesta!

2009-02-07 @ 17:02:29

Japp, nu racker det med fest for ett tag.. festat 3 dagar i rad och jobbat pa kvallarna.
Igar va jag forst pa l'appartamentos, typ det nya stallet istallet for papa jah,, ratt ok.
Sedan Ellios cafe IMO och sedan drog jag med italienarna till Veronicas och festa hela natten.
Nu ar jag pa det italienska internetcaféet som e saaaa billigt, 10 kr en timma. Perfectamento!
Igar va en bra jobbdag, drog in ratt mkt dricks. ett bord med svenskar lamna 20 euro, sa nu far jag nog behalla jobbet iaf hehehe=)

Har inte atit nan frukost idag a iforsig klockan e halv 4 sa ingen lunch eller middag heller. kanske ska ta mig en stankare nanstans. orka vanta tills jobbet borjar.

Jag ar sa himla lycklg har! Allt ar perfekt i mitt liv. Harliga festkvallar, varldens basta jobb, bra pengar, ganska bra halsa, soligt och skont, varldens finaste lagenhet med varldens basta lage.
Dock funkar inte min kyl, jag har satt det pa minsta temperatur, men allt fryser! Sa idag nar ja skulle dricka mjolk var hela paketet fruset. sa de blev en mkt stark espresso istallet. Och tillomed aggen ar frysta.

Idag skulle italienarna hyra en bil och aka helaon runt. Hade varit kul att folja med till Mascadalen, Puerto de la Cruz och Santa Cruz men jag jobbar ju ikvall:(

Sedan ragga en brittkille som heter Aron upp mig pa min restaurang och jag fick visa han The life of Tenerife! De va jattekul och jag fick trana engelska och sa e jag valkommen till hans place i London valdigt centralt.
Jattekul hade vi, han bjod ut mig pa cafe ofta och nar det blaste upp till storm har satt vi pa Harrys bar och drack Cafè Cortade leche leche som e kaffe, mjolk och kondenserad mjolk! Skitgott! Sa jag vande han av med sina brittiska olvanor.. hehe..

Vantar bara pa mina alsklingar ska komma ner! Vi kommer ha sa javla skoj! Tenerife har nog aldrig varit battre for min del iaf. Kanske inte generellt e ratt lugnt har, tranquilo lite folk.
Men va gor de nar man vet vart man ska ga ut..
Ska lagga in lite kort nar jag har fatt internet i mitt hus,,

Spanskan borjar ocksa satta sig o ibland tanker jag pa spanska, man ar ju nastan alltid tvungen att prata spanska har o da lar man ju sig ratt snabbt.

Hoppas ni alla har det bra dar hemma! Saknar er sa mkt! Kooooom hit!
Puss o Kram Anna

JAAAAAAAAA!!!!!!

2009-02-01 @ 21:08:45

Hihi prata precis med Seve pa telefon och lagenheten ar min!! Det var svart att fa tag i henne eller ja omojligt,, men jag skulle fa den 1 feb sa jag gick dit porten var oppen, sa knacka pa, nagon ropar Quien es?? vem e de?? ja knacka igen, sen ropa on igen sa holl vi pa, hon oppna inte. Men da sag jag pa rutan i trappuppgangen att det stod Se Alquila till uthyrning assa, samt ett nr sa ja testa o ringa o de va hon sa hon kom o oppna! Det var en annan senora som oxa skulle kika pa den men hon jobba o svara inte i telefonen sa nu fick jag den!! Prata bara spanska med henne i sakert en halvtimme de va ratt kul! Hon va valdigt rolig o sa att de bodde heta killar under mig! Men iaf nu ska jag packa ihop mina grejer och dra till Avenida Suecia! Svenska gatan haha! Ar ratt trott for idag regna det o var restaurang var HELT fullsatt, helt galet var det typ 40 bord. Slet hacken av mig! Igar va ja ute med Thessa och Danielle och Koum. Det var trevligt! Imorgon ska jag pa drink/chips/softkvall hos nagra vanner, har min lediga dag pa tisdag sa de ska bli skont! Nu ska jag packa ihop mitt liv och paborja nasta underbara! Ciao amore Ja Anna jag traffa storFransesco och han va soo chocked! Men han undra var du va och sa va de mkt folk pa hans restaurang sa vi hann inte prata sa lange..... Men han va jatteglad!

Permalink Allmänt Kommentarer (1) Trackbacks ()

sven

2009-02-01 @ 18:02:37

Hejje!
upptäckte i dag att lillan har påbörjat här i gen. Bra. jag ska väl inte vara sämre jag, dock har jag inte ett så särsklit händelserikt liv just nu men ändå. jag har nyss kommit hem i från gbg efter en hård natt. jag elin och madde festade natten lång. i morse när vi skulle hem fastna vi i tåget i ca 3 timmar tror jag. jag är så trött att jag tror jag ska sova snart, i morron ska jag ta tåg till sthlm..tidigt. Jag saknar Lillan och de andra på ön, jag ska ner i gen i början på mars, efter en vecka i trysil. Lillan, hälsa alla ännu en gång och har du träffat stor fresco ännu? puss och kram